• 26 kwietnia 2024

Niewielu ludzi zdaje sobie sprawę jak bardzo trudna jest praca pilota. Jest to jeden z najtrudniejszych zawodów świata. Taki człowiek, który kieruje samolotem przezywa każdego dnia ogromne ilości stresu. Są to tez ciągłe wyzwania oraz obawy związane z taką pracą. Pilot jest odpowiedzialny za wszystkich pasażerów samolotu, jeśli więc popełni nawet najmniejszy błąd może się to skończyć katastrofa dla wszystkich obecnych ludzi na pokładzie oraz ich bliskich, którzy stracą rodziny. Taka przygoda jest bardzo fascynująca, ale równocześnie szalenie niebezpieczna. Jeśli ktoś lata sam, małym samolotem to odpowiedzialność ponosi tylko i wyłącznie za swoją osobę. W przypadku samolotów osobowych jest to potężny ciężar, z którym każdego dnia taki pilot musi się zmagać.

Starty oraz lądowania

Według niektórych pilotów są to dwie czynności, które są bardzo trudne i stresujące. Zawsze największym problemem jest nasza matka natura, czyli pogoda.  W przypadku silnych frontów burzowych pilot musi wiedzieć, jaką trasę powinien wybrać, aby lot był jak najbardziej bezpieczny. Nie każdym samolotem, można przelecieć nad burzą. Niekiedy, wiąże się to w wlatywaniem w sam jej środek. Aby wykryć wszelkie nieprawidłowości pogodowe piloci mają pomoc, czyli radar, który ma zadanie chronić ich oraz pasażerów. Wszelkich niezbędnych wskazówek udzielają kontrolerzy ruchu lotniczego, ich wskazówki są bardzo cenne dla pilotów. Niestety, nie da się walczyć z siłami natury, więc wiatr, burze czy mgły trzeba omijać.

Dyscyplina oraz punktualność

Te dwie cechy, nie dotyczą zbyt wielkiej ilości ludzi. Każdy jednak, kto jest pilotem musi mieć takie zasady wpojone. Nie ma takiej możliwości, że pilot zaśpi i samolot nie poleci. Niekiedy, musi nawet wstawać nocą, aby stawić się na odpowiedni lot. Dodatkowo, wymagane jest, aby być już w pracy godzin ę przed w celu przejrzenia wszystkich dokumentów związanych z lotem. Być ciągle punktualnym i zdyscyplinowanym nie jest wcale łatwe i zapewne wielu ludzi nie dało rady podołać takiemu obowiązkowi.

W przypadku pracy pilota, niezbędne są również jeżyki. W innych krajach nie są informacje podawane we wszystkich językach. Pilot musi, więc być nie tylko zawsze na czas, ale także być wyszkolonym w zakresie obcojęzycznych komend. Im więcej ich zna, tym lepiej. 

 

Top