.site-title, .site-description { position: absolute; clip: rect(1px, 1px, 1px, 1px); } .main-navigation:not(.mobile-navigation) .primary-menu > li > a{ color: #blank; } .sidebar-open i{ background: #blank; }

Wady i zalety prowadzenia kampanii w systemie AdWords cz.2

W poprzednim wpisie rozpocząłem temat kampanii AdWords. Podałem kilka zalet, jakie niesie ze sobą ten system i z których skorzystać mogą przedsiębiorcy chcący wypromować swoją firmę lub usługi w sieci. Podstawowa oczywiście jest strona www, którą można zlecić dowolnej firmie zajmującej się projektowaniem stron internetowych. Podobnie jest też ze sklepami internetowymi – możemy zamówić nasz własny sklep w praktycznie każdej firmie zajmującej się projektowaniem grafiki na potrzeby internetu lub reklamy.

Kolejnymi zaletami prowadzenia kampanii w Google AdWords są m.in. duży wpływ na naszą pozycję w płatnych wynikach wyszukiwania. W bardzo intuicyjnym panelu możemy kontrolować naszą pozycję i w przypadku kiedy konkurencja nas wyprzedza, możemy zwiększyć stawkę za reklamę i tym samym podnieść naszą pozycję. Wspomniałem wcześniej o intuicyjnym panelu i dostępie do statystyk. Jest to kolejna zaleta, o której warto wspomnieć. Dzięki rozbudowanym statystykom mamy wgląd do m.in. pozycji naszej reklamy, to, na jakich urządzeniach jest wyświetlana oraz w jakich regionach naszego kraju lub świata najczęściej wyświetla się nasza reklama. Jest to bardzo pomocne w planowaniu kolejnych strategii reklamowych oraz kampanii w tym systemie. Zaletą jest także dopasowywanie formatu i rozmiaru reklam do różnych urządzeń. Dzięki temu nasza reklama wygląda dobrze na każdym urządzeniu bez znaczenia czy jest to tablet, telefon czy też komputer stacjonarny.

Do wad prowadzenia kampanii w AdWords powinniśmy zaliczyć brak stałej kwoty kampanii. Oczywiście możemy zdecydować się na sztywne kwoty, jednak bez stałej kontroli i zwiększania stawek za nasze reklamy nie możemy oczekiwać dobrych wyników naszej kampanii reklamowej. Duży wpływ na wysokość kosztów, jakie poniesiemy na kampanię ma nasza konkurencja. Im więcej oni wydają na reklamę, tym więcej my musimy wydać, aby ich przegonić. Sporym problemem, który można zaliczyć do wad tego systemu, jest też ograniczona ilość znaków reklamy tekstowej. Często trzeba się nieźle nagłowić, aby z kilku słów, jakie mamy do dyspozycji stworzyć atrakcyjny dla potencjalnego klienta tekst, który zachęci go do kliknięcia właśnie w naszą reklamę.

Co by nie mówić o tym systemie, jest on ogromną szansą dla wielu początkujących w sieci firm. Przy odpowiednim zaplanowaniu kampanii i dobraniu pasujących do naszego profilu słów kluczowych możemy za niewielkie pieniądze zdobyć wielu klientów. Warto jest więc poświęcić sporo czasu na zaplanowanie kampanii w systemie AdWords.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *