.site-title, .site-description { position: absolute; clip: rect(1px, 1px, 1px, 1px); } .main-navigation:not(.mobile-navigation) .primary-menu > li > a{ color: #blank; } .sidebar-open i{ background: #blank; }

Sekrety skutecznej kampanii AdWords cz.2

W poprzednim wpisie rozpocząłem temat kampanii w systemie Google AdWords. Jest to wspaniałe narzędzie, które należy jednak dobrze poznać i wykorzystywać w sposób umiejętny. Bez dobrze zaplanowanej i przeprowadzonej kampanii reklamowej możemy zapomnieć o sukcesie w internetowej sprzedaży. Wspomniałem o możliwościach panelu administracyjnego w tym systemie oraz o rozbudowanych statystykach, jakie możemy wykorzystywać w walce o nowego klienta.

Tworząc kampanię reklamową, ważny jest także wygląd reklamy. Mamy do wyboru reklamy banerowe w postaci statycznej lub dynamicznej flash, lub reklamy tekstowe. Powinniśmy zadbać o ich atrakcyjny wygląd (szczególnie przy reklamach graficznych). Sporym utrudnieniem będzie dla nas ograniczona długość tekstu, jaki może znaleźć się na naszej reklamie tekstowej. Jest to tytuł reklamy – zazwyczaj jest to jakiś krzykliwy tekst w stylu „Najlepsza oferta na rynku”, następnie jest dwie linijki tekstu, w którym możemy zainteresować oglądającego reklamę człowieka do kliknięcia w nią a na końcu adres strony. To właśnie to, co napiszemy w tych kilku linijkach, zadecyduje w dużej mierze o skuteczności naszej reklamy. Nie może być to zbyt agresywny tekst, ale też nie może być niezauważony przez internautę.

Jeżeli już stworzymy jednostki reklamowe i ustalimy stawki, warto jest przyglądać się statystykom m.in. godzinowym. Często bywa tak, że kliknięcia reklamę w określonych godzinach wiążą się z wyższą konwersją niż w innych godzinach, w których kliknięcia generują tylko koszty bez zysków. Warto spróbować zablokować wyświetlanie reklamy w określonych godzinach i spróbować wyświetlać je tylko w czasie, w którym konwersja celu jest najwyższa. Może się okazać, że zyski będą znacznie wyższe a koszty, jakie ponosimy za kampanię, będą malały.

Metod na optymalizację kampanii reklamowych w AdWords jest bardzo wiele i praktycznie co branża, to inne pomysły. Warto wspomnieć jednak o tym, że kampanie reklamowe warto wspomagać innymi formami reklamy m.in. w social mediach oraz pozycjonowaniem. Tylko połączenie kilku działań pozwoli nam na zmaksymalizowanie przychodów i pełne wykorzystanie możliwości, jakie daje nam biznes w internecie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *