.site-title, .site-description { position: absolute; clip: rect(1px, 1px, 1px, 1px); } .main-navigation:not(.mobile-navigation) .primary-menu > li > a{ color: #blank; } .sidebar-open i{ background: #blank; }

Marketing i reklama sklepu internetowego cz.2

W poprzednim wpisie przybliżyłem trochę początki w zakładaniu sklepu internetowego. Wspomniałem o wymogu prowadzenia kampanii reklamowej oraz pozycjonowaniu strony lub sklepu internetowego. Dzisiaj podam kilka kolejnych ważnych informacji na temat promowania sklepu w sieci.

W niektórych przypadkach konkurencja jest tak wysoka, że trudno będzie nam finansowo przebić którąkolwiek firmę z czołówki płatnych wyników wyszukiwania. Dla nas jako przedsiębiorców liczy się tylko pierwsza strona Google a najlepiej kilka pierwszych pozycji. Jeżeli nie jesteśmy w stanie prowadzić konkurencji w postaci coraz to droższych kampanii reklamowych, to warto pomyśleć o stworzeniu wokół naszego sklepu społeczności, która będzie robiła w nim zakupy. Doskonałym pomysłem jest założenie bloga firmowego. Dzięki niemu możemy udzielać rad na tematy związane z branżą naszego sklepu internetowego oraz robić np. recenzje sprzedawanych przez nas produktów. Osoby wyszukujące tego typu informacje w sieci znajdą odpowiedź na naszym blogu i prawdopodobnie zrobią zakupy w polecanym na naszym blogu sklepie, czyli naszym sklepie.

Warto także wykorzystywać media społecznościowe. Popularny Facebook jest doskonałym narzędziem reklamy praktycznie każdej branży. Warto jednak z pewnym dystansem podchodzić do optymistycznych prognoz, jakie oferuje nam system statystyk FB. Serwis ten skupia głównie młode osoby i nie każda branża będzie dobrze widziana w ich oczach. Nie każdy sklep będzie opłacało się reklamować w tego typu portalach, jednak nie zaszkodzi, jeżeli założymy tam konto oraz stronę firmową. Należy to traktować jako jeszcze jeden kanał kontaktu z naszymi klientami. Warto jednak nie zostawiać profilu firmowego na FB samemu sobie i przynajmniej raz w tygodniu umieszczać interesujące informacje lub notki związane z tematyką sklepu – oczywiście z odesłaniem do niego. 

Z marketingowego punktu widzenia bardzo wskazane jest wykorzystanie w naszym sklepie systemu punktującego i nagradzającego zakupy. Jeżeli klient przy zakupie dostanie np. gratis lub bon na kolejne zakupy w naszym sklepie, to z pewnością do nas wróci i złoży kolejne zamówienie lub też poleci nas swoim znajomym, lub rodzinie.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *