.site-title, .site-description { position: absolute; clip: rect(1px, 1px, 1px, 1px); } .main-navigation:not(.mobile-navigation) .primary-menu > li > a{ color: #blank; } .sidebar-open i{ background: #blank; }

Kilka rad dla reklamodawców

Mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Bez skutecznej strategii reklamowej nie możemy myśleć nawet o skutecznym rozwoju naszej firmy oraz zdobyciu nowych klientów lub odbiorców publikowanych na naszej stronie treści. Reklamować można się na wiele sposobów, jednak aby stworzyć dobrą i co najważniejsze skuteczną strategię reklamową, powinniśmy uczyć się na własnych oraz cudzych błędach. Dzisiejszy wpis będzie pewnego rodzaju zbiorem wiedzy na temat skutecznej reklamy w internecie.

Podstawą w planowaniu strategii reklamowej jest stworzenie i opracowanie celów naszej kampanii. Głównym celem jest oczywiście zwiększenie dochodów przedsiębiorstwa, jednak nie jest to jedyny cel. Ważne jest także budowanie relacji z potencjalnymi klientami, które poskutkować mogą naszym głównym celem – zwiększymy dzięki temu sprzedaż. Do tego służą m.in. reklamy w portalach społecznościowych. Dobre efekty przynoszą filmy reklamowe, które skutecznie przyciągają uwagę potencjalnego klienta.  Warto jednak rozważnie wydawać pieniądze na reklamę w social mediach. Facebook to doskonałe narzędzie marketingowe, jednak należy podchodzić do niego z dystansem. Nie każdy profil z dziesiątkami polubień, na którym możemy wykupić reklamę, będzie dla nas odpowiedni. Bardzo dużą część najpopularniejszych stron na FB to śmieciowe strony dla młodzieży, na których znajdziemy śmieszne obrazki i dowcipy. Ciężko oczekiwać dużego odzewu z tego typu reklamy w przypadku kiedy reklamujemy produkty i usługi dla starszych osób. W wyborze powierzchni reklamowej powinniśmy zwracać uwagę na przedział wiekowy oraz w niektórych przypadkach także płeć odbiorców.

Ważne jest także oszacowanie kosztów, jakie jesteśmy w stanie ponieść na reklamę. Dobrym narzędziem reklamowym, które pozwala na łatwe zarządzanie kosztami nawet w skali jednego dnia, jest system Google AdWords. Pozwala on stale kontrolować nasze wydatki, dzięki czemu nie okaże się, że w połowie miesiąca wydamy nasz cały miesięczny fundusz na reklamę. Niezwykle ważne dla skuteczności naszej kampanii jest dobranie odpowiednich słów kluczowych. Niektóre z nich są na tyle drogie w reklamowaniu, że nie warto konkurować z dużymi firmami w ich promowaniu. Warto jest wyszukać bardziej dopasowane do naszej branży frazy, które będą miały lepszy współczynnik konwersji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *